I edycja 2011
Ważnym dla rozwoju przedsiębiorczości społecznej jest zrozumienie zasad, którymi rządzi rynek. Coraz częściej konsumenci deklarują chęd korzystania z produktów i usług oferowanych przez podmioty ekonomii społecznej. Żeby wykorzystad pojawiające się szanse przedsiębiorstwa społeczne powinny przedstawid wysokiej jakości ofertę.
Fundacja Inicjatyw Społeczno-Ekonomicznych organizuje Konkurs, który wyłoni firmy najlepiej przygotowane do konkurencji na wolnym rynku, ale jednocześnie wypracowujące przy tym zysk społeczny.
Celem Konkursu jest wsparcie najbardziej przedsiębiorczych podmiotów ekonomii społecznej poprzez:
Promocję produktów i usług wysokiej jakości
Promocję konkurencyjnych rozwiązao marketingowych
Promocję innowacyjnych rozwiązao organizacyjnych
Promocję umiejętnego działania biznesowego dla realizacji celów społecznych
• kościelne osoby prawne prowadzące działalnośd gospodarczą, zakłady aktywności zawodowej, centra integracji społecznej
• spółdzielnie pracy, spółdzielnie inwalidów
• spółdzielnie socjalne, spółdzielnie osób prawnych
• spółki kapitałowe (akcyjne i z o.o.), które w umowach założycielskich wprowadziły zapisy o prowadzeniu działalności w celach społecznych oraz o przeznaczeniu zysków na cele społeczne.
Kategoria II: Pomysł na Rozwój – zgłosić się mogą przedsiębiorstwa, których obrót z działalności gospodarczej w 2010 roku wyniósł maksimum 100 000 zł.
Najlepsze Przedsiębiorstwo Społeczne Roku – jedna nagroda główna w wysokości 50 000 zł
ufundowana przez Fundację Crédit Coopératif
Pomysł na Rozwój – trzy nagrody: jedna w wysokości 20 000 zł i trzy w wysokości 10 000 zł
ufundowane przez Fundację BGŻ
Doradcze:
10 przedsiębiorstw społecznych, które przejdą do finału Konkursu otrzyma nagrodę w formie doradztwa biznesowego. Nagroda ufundowana przez PwC
Zespół Ekspertów i Rada Konkursu przy wyborze laureatów będą oceniad przede wszystkim: • Efektywnośd zarządzania • Pomysł na produkt lub usługę • Pomysł na promocję • Innowacyjnośd działania • Skutecznośd w rozwiązywaniu problemów społecznych przy użyciu instrumentów Ekonomicznych
HARMONOGRAM KONKURSU
TERMIN
|
ZADANIE
|
22 marca – 04 maja 2011
|
składanie aplikacji do Konkursu
|
5 maja – 31 sierpnia 2011
|
prace Zespołu Ekspertów
|
31 sierpnia 2011
|
ustalenie listy rekomendacji dla Rady Konkursu, ogłoszenie listy finalistów
|
30 września 2011
|
spotkanie Rady Konkursu, wybór laureatów, przygotowanie rankingu internetowego
|
18 listopada 2011
|
uroczyste zakończenie Konkursu
|
Więcej: http://konkurs-es.pl/